smokey weekend

2010.05.26. 08:29

Nahát, remekül telt a hétvége, még hét közben kitaláltuk, hogy pünkösdöt nem hagyjuk kihasználatlanul, nosza kocsiba pattantunk szombat reggel és irány Amszterdam. Szállást ugyan csak Utrechtben találtunk (stayokay hostel), de vasárnap sikerült átköltözni a fővárosba (újfent stayokay). Élmény a német autópályán vezetni, noha maga az út minősége nem jobb, mint egy magyarnak, de legalább valószínűleg olcsóbb per km.

11 óra magasságában értünk a városba, rengeteget sétáltunk (a hollandok meg bicikliztek vagy futottak), majd kikötöttünk egy horror-showt kínáló látványosságnál, mely színeken keresztül bemutatta Hollandia középkori történetét természetesen a kevésbé szép oldaláról. Inkvizíció, pestis, a matrózélet (emberkereskedelemmel fűszerezve) és sok más, valódi előadókkal, akik megragadtak minden alkalmat, hogy valahogy ráijesszenek a vendégekre ezzel is interaktívabbá téve a történéseket. A végén bónusz hullámvasút...a látottak után nem voltam benne biztos, hogy előre fog elindulni :)
Némi sikátorokon keresztüli bolyongás után befizettünk egy sétahajózásra a csatornákon, újabb adag holland tötrénelemmel megpúpozva. Az első napba kb ennyi fért bele, késő délután elfoglaltuk a szállást Utrechtben, illetbe egy közeli, Bunnik nevezetű kis falunak a szélén, egy volt erődítmény tövében. Erdős, birkás, kacsás, jó.
Este be Utrechtbe, vacsora, séta, kis koncertnézés/ugrálás, kinek-kinek a vérmérséklete szerint (belefutottunk, nem tudjuk milyen banda játszott), kisbolt, majd visszatérve a szállásra még éjfélig duma.
Vasárnap újra Amszterdam, a Van Gogh múzeum előtt kb. 400 fős sor, inkább áttalpaltunk a Heineken múzeumba, ott csak 10 fős volt. Nagyon jó kis múzeum, és a vége...annyira kreatív, szellemes, szuper csattanó egy szép történet végén. Levezetésként persze ingyen sör, mehetünk tovább.
Közben lement a sor a Van Gogh előtt, gyorsan becsúsztunk oda is. Mindig szerettem a munkáit, de voltak olyan képei, amikkel nem is értem, hogy miért nem foglalkoznak...
Újabb szállásfoglalás után vissza a városba, nagyon hangulatos sörözőt találtunk, jó zenékkel, érdekes közönséggel és egy igazi mammával a pult mögött...aki Beatles-rajongó lehetett...
Kis körséta a piros lámpás negyedben, és tényleg olyan, mint mondják, párok (sok), túlnyomóan persze fiatalok, de 60 feletti házaspárok is szép számmal sétáltak a vörösen derengő fényben.
Utolsó napra Hága maradt hazafelé jövet, Madurodam volt az első állomásunk, itt volt minden, ami Hollandiában fontos lehet, kicsiben...ideális pár napra beugróknak.
Gyors kitekintés a tengerpartra, ami tömve volt emberekkel, Hollandiában amint kisüt a nap, mindenki megy a partra.
Halebéd, hideg tenger, de bemenés, leégés, irány haza, 4 és fél óra az út, 10kor otthon, kimerülés, 10.45-kor lefekvés, alvás.
Legközelebb talán Luxemburg lesz a cél, vagy valami közeli német város, Köln, Düsseldorf, Mainz, mittudomén. Egyszer majd Frankfurtba is elmegyünk... :)

Írhattok ám ti is, hogy mi van otthon, a blog nem read-only :P

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jammus 2010.05.30. 16:38:34

Most vagy nem tudok vmiről, vagy azt hittem, h a blogunk ennél azért privátabb... :-/